Novosti


RAVNATELJ ŽUPANIJSKE LUČKE UPRAVE NOVI VINODOLSKI VELIMIR ANTIĆ O PROJEKTIMA NA LUČKOM PODRUČJU GRADA

U nadležnosti Županijske lučke uprave Novi Vinodolski je šest luka – Novi Vinodolski, Klenovica, Tepli Porat, Povile, Muroskva i Smokvica Krmpotska. Lučka uprava se brine o njihovoj izgradnji, održavanju, upravljanju i zaštiti pomorskog dobra koje predstavlja lučko područje. Svake godine Upravno vijeće donosi godišnji plan za radove odnosno za kapitalne investicije na lučkim područjima, koje se financiraju iz proračuna Primorsko – goranske županije, Grada Novog Vinodolskog i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture RH.

zeljak260

Buduća marina u luci Muroskva

 

– Zadnji primjer takvog sufinanciranja kapitalnog projekta je prva faza izgradnje ribarske luke u Klenovici, odnosno izgradnje primarnog lukobrana. Tada je Ministarstvo radove, vrijedne ukupno 8,3 milijuna kuna sufinanciralo sa 7 milijuna kuna, a Grad Novi Vinodolski i Primorsko – goranska županija svatko po 650 tisuća kuna. Suradnja s Gradom i Županijom je dobra i zajedno se ide u projekte od vitalnog interesa za Grad odnosno mjesta uz more. U planu je nastavak projekta – izgradnja sekundarnog lukobrana s pontonima. Trenutno je u izradi projektna dokumentacija, koju radi Rijeka projekt, vrijedna 300 tisuća kuna, a financira se iz proračuna  Grada Novog Vinodolskog i Primorsko – goranske županije s po 150 tisuća kuna svatko.

zeljak184

Klenovica

 

Druga faza krenula bi sljedeće godine u proljeće ako se iznađu sredstva, a postoji mogućnost da se projekt kandidira i prema europskim fondovima. Čeka se samo završetak projektne dokumentacije. Investcija u drugu fazu lukobrana i ribarske luke za iskrcaj ribe u Klenovici vrijedi 10,7 milijuna kuna – kazao je u razgovoru Velimir Antić, ravnatelj Županijske lučke uprave Novi Vinodolski.

zeljhak265

Velimir Antić, ravnatelj Županijske lučke uprave Novi Vinodolski

Luka Muroskva postala je zanimljiva kada se pojavio privatni investitor Navicon d.o.o. iz Novog Vinodolskog koji planira izgraditi i koristiti tu luku – dodaje dalje Antić. U izradi je Urbanistički plan uređenja – UPU 31 Luka Muroskva, nakon čijeg donošenja će se utvrditi granice lučkog područja te će se raspisati natječaj za koncesiju na 29 godina. Ukupna površina UPU 31 je 64.538 četvornih metara, a u koncesiju će se dati 59.023 četvorna metra, od toga 53.396 kvadrata morskog dijela i 5.627 kvadrata kopnenog dijela. Prije nekoliko dana potencijalni investitor je putem specijalnog broda ispitivao tlo podmorja. U planu je gradnja lukobrana i pontona za 180 vezova na moru, a u industrijskoj zoni je u planu gradnja prostora za zimovanje brodica. Investicija je vrijedna oko 20 milijuna kuna, a izgradnja bi mogla započeti nakon što se  dobiju svi papiri i koncesija.

zeljak261

Projekt marine u Novom Vinodolskom

 

Na pitanje što se događa s gradnjom marine u Novom Vinodolskom, ravnatelj Lučke uprave kaže da su u siječnju mjesecu ove godine održani razgovori s predstavnikom tvrtke investitora Nautica Mare u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, kako bi se saznale namjere investitora, koji je dobio koncesiju za marinu u Novom Vinodolskom. Tada im je dat rok do kraja ožujka ove godine, da se očituju da li će krenuti s radovima na izgradnji marine, a  ako uskoro ne krenu, zbog rokova u koncesiji, mogla bi im biti oduzeta koncesija, koja je dobivena na 25 godina i za koju je plaćena jamčevina od 15 milijuna kuna te se svake godine koncesija plaća u iznosu od 590 tisuća kuna.

zeljak169

Nedostaju vezovi za barke u novljanskoj luci

 

– Ovakvo stanje za Lučku upravu je najgore. Ništa ne ulažemo u primarni lukobran, koji je dosta oštećen, bez zaštitne školjere i potrebna mu je hitna sanacija. Isto je i s Bribirskom rivom, kojoj također treba hitna sanacija. Naime, obveza investitora marine da izgradi primarni lukobran i da ga nakon izgradnje preda Lučkoj upravi. Lukobran bi zaštitio marinu od juga. Investicija je sada vrijedna 110 milijuna kuna. U planu je izgradnja primarnog i sekundarnog lukobrana i pontona za 250 vezova.

U luci Novog Vinodolskog najveći problem je nedostatak vezova, posebno u sezoni, kada se turisti koriste vanjskim sidrima. Vezovi u Suhoj Ričini su podijeljeni i nema više slobodnih, a kada bi se napravila marina dobila bi se lučica od sto vezova na predjelu Podbaran.

 

U lučici Povile, s kojom se upravlja od 2011. godine, kao i s lučicama Muroskvom i Smokvicom Krmpotskom, u planu Lučke uprave je ulaganje u sanaciju obalnih zidova u dužini od stotinjak metara. U tome financijski sudjeluje i Grad Novi  Vinodolski. Ove godine, uz nastavak sanacije obalnih zidova u planu je izgradnja rampe na istezalištu  brodica. U Smokvici nema nikakve lučke infrastrukture i u planu je izgradnja rampice na istezalištu za brodice – zaključio je Velimir Antić.

Skip to content